Writing na egzaminie CPE – prezentujemy przykład i porady

Druga część egzaminu CPE poświęcona jest pisaniu. Dowiedz się, jak wygląda i jak ćwiczyć pisanie w języku angielskim.

CERTYFIKATY
Writing na egzaminie CPE – prezentujemy przykład i porady

Writing – pisanie – jest drugą z czterech części egzaminu CPE. Sprawdza ona naszą umiejętność pisania w języku angielskim. Pamiętajmy, iż musimy potrafić dobrze pisać w tymże języku – poziom C2 wymaga płynności i doskonałości językowej również w tej dziedzinie.

Jak prezentuje się pisanie?

Pisanie na omawianym tu egzaminie nie różni się, za wyjątkiem poziomu, i co za tym idzie – wymagań, od pisania na egzaminach FCE i CAE. Oznacza to, iż musimy stawić czoła dwóm zadaniom, w których piszemy dwa teksty. Zróżnicowanie form jest dość wyraźne – wymagane od nas może być napisanie eseju, recenzji, a nawet raportu. Rodzajów form, z których wybrane zostaną te, jakie będziemy musieli stworzyć, jest wiele – określone one zostaną w treści polecenia.

Druga część egzaminu CPE trwa dokładnie tyle samo, co część ją poprzedzająca – mamy tu do dyspozycji 1 godzinę i 30 minut. Starajmy się rozłożyć czas tak, byśmy po napisaniu mogli sprawdzić, czy wystrzegliśmy się błędów.

Przykładowy Writing

Aby dowiedzieć się, jak może wyglądać część z pisania na egzaminie CPE, możemy wykorzystać przeznaczone do tego strony. Odwiedźcie tę stronę, na której znajdziecie przykładową część Writing egzaminu CPE.

Jak się przygotować do pisania?

Przygotowanie się do pisania na egzamin językowy na poziomie C2 wymaga lat doświadczenia w dziedzinie pisania w języku angielskim. Na niedługo przed egzaminem możemy jedynie przypomnieć sobie, jak wyglądają poszczególne formy tekstów (zapraszamy do działu PISZ, gdzie będziecie mogli tego dokonać).

Trzy główne zasady ku dobremu przygotowaniu się do pisania to:

  1. Piszmy systematycznie, w dużych ilościach – trening czyni mistrza, również w kwestii języków!
  2. Twórzmy zróżnicowane treści, nie skupiajmy się na wybranych – upewnijmy się, iż piszemy nie tylko listy, ale i raporty, recenzje, opowiadania, artykuły i inne – w ten sposób zyskamy umiejętności tworzenia różnorodnych treści;
  3. Analizujmy napisane prace (najlepiej z nauczycielem) – dzięki temu dowiemy się, jakie błędy popełniamy, co czynimy dobrze, i nad jakimi elementami musimy jeszcze popracować.

Zapraszamy również do sprawdzenia, jak prezentują się inne części egzaminu CPE!

Dodaj komentarz
0
0
0 0 0